هوشمندانه غذا بخورید ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

IMG14530362.jpg

داشتن تغذیه مناسب و به دنبال آن اندامی متناسب آرزوی همگان است اما گاهی افراد برای نیل به این هدف اقداماتی غیر موثر انجام می دهند. لذا بر آن شدیم تا با ارایه چند راهکار اطلاعات مفیدی در این باره خدمتتان ارایه د هیم.

به ذهن خود فرصت دهید
از زمانی که غذا خورده می شود باید بیست دقیقه زمان بگذرد تا به مغز پیغام سیر برسد لذا هرچه غذا آهسته تر جویده شود اینکار بهتر صورت می پذیرد. در این راستا مشاهده کرده اید افرادی که خیلی آهسته غذا میخورند معمولا لاغرتر هستند چرا که این فرصت را به مغز خود می دهند که موقعیت را درک و پیام سیری را صادر کند.


انتخاب های سالم و مغذی از شمردن کالری واجبتر است
به جای شمردن کالریها بر روی انتخاب های سالم و مغذی و سازگار با دستگاه گوارش تمرکز کنید. چرا که گرسنگی سلولی امروزه بیداد میکند و افراد به جای اینکه مواد غذایی سالم بخورند به کالری غذایی خود اهمیت می دهند. این مورد سبب می شود تا فقط کالری دریافت کنند و مبتلا به کمبود ویتامین و املاح شوند.

میوه را همراه با دانه های روغنی پُرپروتئین بخورید 
یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن درگیر هستند خوردن شیرینی بعد از غذاست. راه حل آن بسیار ساده است شما باید مقدار لازم پروتیین در طی روز دریافت کنید چرا که اگر میزان پروتیین دریافتی شما کم باشد برای جبران این ولع به سراغ شیرینی می روید لذا مصرف میوه را همراه با دانه های روغنی پُرپروتئین می تواند گزینه مناسبی باشد. 

به حرف مردم گوش ندهید
جملاتی مانند اینکه دارچین بخور سریع لاغر میشوی یا اینکه صبح ناشتا یک لیوان آب کرفس را وارد معده بی چاره خود کنید تا وزن شما کاهش یابد را حتما شنیده اید گرچه ممکن است این موارد کمی باعث کاهش وزن شما شود اما در مقابل حتما احتمال ابتلای شما به زخم معده بعد از یک دوره بسیار زیاد خواهد بود. لذا اجازه دهید تعادل، سرلوحه شما باشد و مطمئن شوید که رژیم غذایتان همه اینها را دارد: سبزیجات، میوه ها، پروتئینهای بدون چربی، غلات سبوس دار و ... . 

روی هدفتان تمرکز کنید
همیشه برای دستیابی به هدفتان بهترین راه را انتخاب کنبد. بهترین راه یعنی سریعترین و کاراترین روش. لذا در زمینه کاهش وزن راهی را پیش گیرید که هم زود وزن شما را کاهش دهد و هم اینکه به سلامتی شما آسیب وارد نکند. داشتن یک برنامه کاهش وزن به همراه ورزشی سبک مانند پیاده روی بهترین توصیه است بنابر این از مشاور تغذیه خود بخواهید کالری شما را با در نظر گرفتن میزان فعالیت بدنی شما تنظیم کند. 

[ چاپ ]