سالادهایی فراتر از یک پیش غذا ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

سالاد فورژ فرانسوی. کالینری کلاب.JPG

خوردن سالادهای خاص همراه با مغز و یا پروتیین بهترین راه حل برای دستیابی به وزنی ایده آل است. چرا که سالادها این قابلیت را دارند که بتوانید با افزودن مواد مختلف آنها را همسو با هدفتان کنید. در واقع این موارد بهترین گزینه برای وعده شام هستند چرا که حجیم و کم کالری بوده و قدرت سیرکنندگی بالایی دارند. با ما همراه باشید.


استفاده از مغزها در سالاد

افزودن انواع مغز به سالاد می تواند علاوه بر فیبر مقدار بسیار زیادی روی و املاح معدنی به بدن شما برسد. این مواد غذایی قدرت سیرکنندگی بالایی دارند و می توانند بدن را برای مدت طولانی سیر نگه دارند لذا به افرادی که رژیم هایی با محدودیت دریافت چربی دارند توصیه می شود از این سالادها استفاده کنند.


افزودن پنیر به سالاد
پرپروتیین کردن سالادها یکی دیگر از پیشنهاداتی است که می تواند برای افرادی که محدودیت دریافت کربوهیدارات دارند بسیار مفید باشد چرا که این افراد معمولا اشتهای زیادی دارند و بسیار ریزه خوار هستند اما این افراد باید توجه کنند که هر 30 گرم پنیر در حدود یک واحد پروتیین است و نباید در خوردن آن زیاده روی کنند.


افزودن میوه های خشک و یا میوهای تازه به انواع سالاد
انواع میوه های خشک به این دلیل که میزان قابل توجهی آب از دست دادند درصد املاح و ویتامین آنها در واحد حجم بالاست  و کالری بالاتری دارد همچنین علاوه بر طعم دهی کالری زا بوده و جایگزین خوبی برای افرادی می باشند که از کمبود ویتامین رنج می برند.


افزودن انواع گوشت به سالاد

گوشتها منابع ارزشمند تامین کننده پروتیین هستند بخصوص که تخم مرغ در این بین از ارزش بالایی برخوردار بوده و هر 18 اسید آمینه ضروری را دارند. لذا استفاده از آنها در انواع سالادها می تواند نیاز بدن به انوع پروتیین را تامین کند.


همانطور که ملاحظه کردید می توان به راحتی و با توجه به شرایط رژیم غذایی خود یکی از انواع سالادها را انتخاب کنید تا هم از خوردن سالاد خود لذت ببرید و هم نیاز بدن را تامین کنید.

[ چاپ ]